מה חדש בעולם של פרסומות טלוויזיה?

אז מה חדש בעולם הפרסומות בטלוויזיה? אלו פרסומות עשו לנו את זה, ומה בעצם עדיף לשכוח ולשים בצד? אבל הכי חשוב... מה אפשר ללמוד מגל הפרסומות הנוכחי בנוגע להפקות שלנו. נסקור כמה פרסומות שיש בהן משהו מיוחד, וננסה להבין מה עובד שם מבחינת ההפקה, הקונספט, התחושה, האווירה, וכדומה. אולי כך נצליח ללמוד משהו מהותי לגבי הפקת פרסומות מוצלחת!

קומסי קומסה? לא יס.

כש-Yes מחליטה לעשות פרסומת טלוויזיה, אין מה לומר – היא עושה את זה בגדול. אנחנו ראינו לא מעט פרסומות מרשימות של יס לאורך השנים, והנה מגיעה פרסומת חדשה עם אמלי בן סימון וסטפן לגר המדליקים, והקונספט הוא לא פחות ולא יותר מאשר – קומסי קומסה. זאת אומרת – ככה ככה. אם הכול הוא ככה ככה בארץ, אז יש דבר אחד שלא חייבים להתפשר לגביו: צפייה בטלוויזיה.

האמת? מדליק. הביצוע? מדליק. וההפקה? מדליק מדליק מדליק. יס שוב מוכיחה שאפשר לעשות משהו מפתיע, מרענן, אחר ומנער. ככה מפיקים פרסומת מגניבה.

בא לי... דברים רק עם החבר'ה.

גולדסטאר יוצאים עם פרסומת חצופה למדי, כזו אשר בעיקר מדברת אל... גברים? לא באמת. גם אל מי שצוחק על גברים. כי בואו נודה באמת, הפרסומת הזו קצת הופכת את כל המין הגברי למעט מגוחך, עם הצ'פחות, הגרבצוצים, הנגיעות הלא במקום, והתנועות המגונות. בתכלס... זו פרסומת בירה חצופה קלות, ששמה את הדגש על האווירה והתחושה של בדיחתיות חבר'ה כזו. זה עושה את העבודה, אבל רק אם אתם לוקחים בחשבון שבסופו של היום – זו בדיחה.

יש שרעבי יש איש קטן ומוזר שתקוע לי באמצע החיים

אם בבירות התחלנו, אי אפשר להתעלם מהפרסומת בדיחה המוצלחת של מכבי. שימו לב שזו כבר פרסומת בירה שנייה שהולכת על הצד ההיתולי, וכנראה שיש משהו בזה – כי זה עובד!

במקום "מכבי" הכירו אל "שרעבי", בחור קטנטן (בעריכה דיגיטלית כמובן) ומעט חצוף שנדחף לכל פינה בה היה יכול להיות בקבוק בירה מכבי. רק ששרעבי מגיב למתרחש סביבו, הוא מתקרר בין קוביות הקרח, משתובב עם הזוג המתמזמז על החוף, מעודד את החיילים הרצים. זה קצת שחזור של הפרסומת מכבי הישנה מפעם, אבל עם קטע מוגזם ומצחיק כמו שרק שרעבי מצליח לעשות. ומבחינת הפקה? ככה קורצים לאחת הפרסומות המצליחות של מכבי, בקטע אחר ומצחיק המתאים לאופי של ימינו, מבלי להזכיר אפילו את שם החברה והמותג. כן... זו הפקה אדירה.

עוגות יום הולדת מוגזמות מול פתי בר קטן ותמים

הפשוטות והטעימות, זו הסיסמה של פתי בר מבית עלית. עזבו אתכם בצק סוכר, עוגות בגבעות, סוכריות שרוקדות באור זוהר בחושך או טעמים קולינריים ממרתפי היין של צרפת. עלית רוצה להזכיר לכם שפעם לעוגה היה טעם של בית, ובעצם – גם היום אפשר לעשות את זה.

עם הפקה פשוטה לכאורה, בצבעוניות שקצת נמאסת כמו מסטיק משומש, הביסקוויטים הפשוטים של פתי בר מופיעים כמו ריגוש הטעם של פעם. זה לא רק מרייר בקצוות הפה, זה גם עושה חשק כזה לעוגת פתי בר שאמא הייתה עושה (וחצי מהפעמים לא הייתה יוצאת משהו... אבל למי אכפת בכלל!). זו הפקת פרסומת שגורמת לכם לרצות לחזור אחורה בזמן ולהיות שוב ילדים. זה כיף.