​הפקת פרסומות לטלוויזיה באולפן מקצועי

אולפן צילומים מקצועי מציע מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין היתר הפקת פרסומות לכל ערוצי המדיה, לרבות הטלוויזיה. שיעור הצפייה הגבוה בטלוויזיה מאפשר למפרסמים לחשוף את קהל הצופים הרחב לתכנים שיווקיים, להשפיע על התנהלותם ובחירותיהם, ולתרום לחשיפת מוצרים ושירותים שונים או להעביר מסר חשוב הנוגע לכולם. כדי להפיק פרסומות איכותיות לטלוויזיה יש לפנות לחברה מקצועית המספקת מענה מקיף הכולל בין השאר סטודיו מקצועי עם ציוד טכני חדשני ומתקדם, צוות הפקה מיומן ובעל ניסיון עשיר בתחום, חדר עריכה משוכלל, מצלמות HD ועוד.

הפקת פרסומות בהתאמה לצרכי המפרסם

הפקת פרסומות לטלוויזיה אינה משימה של מה בכך ומדובר באתגר מורכב ולא פשוט כלל. אמנם, רוב הפרסומות בטלוויזיה אינן ארוכות, אורכה של פרסומת ממוצעת בטלוויזיה הוא כחצי דקה. עם זאת, יש להעביר בתוך פחות מדקה מסר ממוקד ומדויק באופן ויזואלי מרהיב ומקורי, בשילוב מוזיקת רקע מתאימה, ובהתאמה מלאה לצרכי המפרסם ומאפייני קהל היעד אליו פונים.

יש הבדל משמעותי בין פרסומת המשודרת בפריים טיים, כלומר בתכניות טלוויזיה המשודרות בשעות השיא, לבין פרסומת המיועדת לילדים או לתכניות שמאפייני קהל היעד שלהן ידועים מראש. פרסומת טובה וערוכה נכון מעבירה את המסר הרצוי באופן ממוקד וברור לצופה ומניעה אותו לפעולה מסוימת. לדוגמה, פרסומת למוצר חדש לטיפוח העור המיועד לנשים, פרסומת לדגם חדש של רכב, פרסומת לפסטיבל או לאירוע מסוים וכיוצא בזה.

חשוב להדגיש כי כיום הלקוחות מעורבים יותר בתהליך הפקת הפרסומות עבורם, מאחר והם מבינים את חשיבות הפרסומת ככלי אפקטיבי למיתוג העסק ולהצלחתו. פרסומת נכונה ומקצועית מדברת בשפתו של הצופה ומעבירה לו ביעילות מסר מסוים וגורמת לו לבצע פעולה כלשהי. לכן, הפקת הפרסומת מתחילה באפיון הלקוח והבנת צרכיו הייחודיים, בדיקת המתחרים, אפיון קהל היעד אליו יש לפנות, ובחירת האמצעים להעברת המסר הרצוי באופן ברור וקליט.

הפקה מקצועית של הפרסומות בהתאמה לתקציב הלקוח

למרות ריבוי ערוצי הפרסום כיום בעידן המודרני, אין תחליף לפרסומות בטלוויזיה. כל פרסומת המשודרת בטלוויזיה מגיעה לקהל צופים רב, כאשר בתכניות המשודרות בערב נתוני הצפייה גבוהים במיוחד, וכך יכול המפרסם לחשוף מסר שיווקי לקהל יעד של מאות אלפי אנשים. עם זאת, עלות הפקת הפרסומת עלולה להיות גבוהה לכן על המפרסם לקבוע מסגרת תקציב, ובהתאם לכך יכול הצוות המקצועי להפיק עבורו פרסומת איכותית וייחודית.

יש לזכור כי מעבר לעלות הסטודיו והצילום יש לתכנן את הפרסומת לפרטי פרטים. צוות מקצועי להפקת פרסומות כולל במאי, תסריטאים, שחקנים, ניצבים, תפאורה, אפקטים, מוזיקה, מאפרים, סטייליסטים, מעצבי שיער, צלמים, קריין ועוד. אמנם, ניתן להפיק פרסומת גם בתקציב נמוך יחסית ללא שחקנים מוכרים וידועים, לכן חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מחברה מנוסה המתמחה בהפקת פרסומות לערוצי הטלוויזיה השונים.

כתיבת תסריט

הפקת פרסומות מתחילה בהבנת צרכיו הייחודיים של הלקוח ובגיבוש הרעיון יחד עמו. לאחר סיעור מוחות וגיבוש הרעיון המרכזי ניגשים התסריטאים למלאכתם ולאחר מכן ניתן להתחיל בהפקת הפרסומת בסטודיו.

כאשר כותבים תסריט לפרסומת שאורכה 15- 30 שניות יש ליצור סיפור עם התחלה, אמצע וסוף כדי לחדד את המסר העיקרי שיש להעביר לצופים. מאחר והפרסומת קצרה נדרשים התסריטאים לכתוב סיפור קצר ומובן, ניתן להעביר את המסר בצורה קומית ומשעשעת, לבחור סלוגן מרכזי וקליט ועוד. בהתאם למגבלות התקציב ולצרכי המפרסם יש להחליט האם לכתוב עלילה שלמה עם דמויות רבות, האם לכתוב תסריט לעלילה דמיונית או להיעזר בשחקן המציג את יתרונותיו של מוצר מסוים בהשוואה למתחרים וכדומה. התסריט מהווה חלק קריטי בהצלחת הפרסומת לכן חשוב לפנות לחברה הפקות המציעה צוות מקצועי, מוכשר ויצירתי החושב מחוץ לקופסא ויכול להציע תסריט מקורי וייחודי.

עוד לפני הצילומים ובהתאם לתקציב המפרסם יש להחליט על תפאורה המתאימה לתסריט ולהעברת המסר הרצוי, יש לקבל החלטה האם נעזרים רק בכתוביות ובאנימציה אותה עורכים בחדרי העריכה או מתכוונים לביים פרסומת עם שחקנים וניצבים. בפרסומת מקצועית ועתירת תקציב יש לערוך חזרות רבות לפני הצילום, ורק לאחר שהסט מוכן והשחקנים מכירים את תפקידם ניתן להתחיל לצלם את הפרסומת בסטודיו.

כמו כן, יש לבחור לוקיישן לצילום הפרסומת, כאשר צילומי חוץ מחייבים השקעה גדולה יותר והפקה מורכבת ויקרה. כיום, אין צורך לצאת מהסטודיו מאחר וניתן להשתמש במסך ירוק כדי לחסוך עלויות גבוהות. לאחר הצילום מוסיפים בחדר העריכה את הרקע הרצוי ויש ללטש את הפרסומת, להוסיף כתוביות ופס קול, לערוך סופית את הפרסומת ורק אז ניתן לשדרה בערוצי הטלוויזיה המסחריים.

ציוד מקצועי מאיכות גבוהה

כאמור, כדי להפיק פרסומות איכותיות ומקוריות חשוב לפנות לחברה הפקות מקצועית ובעלת ניסיון רב. מעבר לניסיון המקצועי חשוב להפיק את הפרסומת בעזרת ציוד מקצועי מאיכות גבוהה. רק בסטודיו מקצועי להפקת פרסומות ניתן למצוא ציוד חדשני הכולל מסכים ירוקים, אולפנים מתקדמים, מצלמות וידאו חדשניות באיכות גבוהה, חדר עריכה ממוחשב ומתקדם המאפשר להשתיל רקע בזמן אמת, אולפן גדול ומרווח המתאים לתפאורה הנדרשת, מערכת תאורה ממוחשבת וציוד טכני נוסף.

מעבר לכך, מומלץ לבחור סטודיו מתקדם המציע לובי גדול המאפשר לשחקנים ולצוות ההפקה לערוך חזרות גנרליות לפני הצילומים, חדר איפור עם מראות גדולות, מטבחון, חדר פרטי לצוות ההפקה לפגישות ולקבלת החלטות חשובות בשקט וללא הפרעה, חניה בשפע ומקום לאחסון הציוד הנדרש להפקת הפרסומת, כמו תלבושות, עזרים וכדומה.

חוויית צפייה מרגשת ופרסומות המביאות לתוצאות הרצויות

עם השלמת הצילומים עוברים לשלב הפוסט פרודקשן, כלומר השלב הסופי הנדרש לעריכת הפרסומת. שלב זה עלול להתארך ולייקר משמעותית את עלות ההפקה אם לא מתכננים נכון את כל השלבים הנדרשים להפקת הפרסומת. לפיכך, חשוב לפנות לאולפן מקצועי המציע מעטפת שירותים רחבה ומקיפה, וכך ניתן לדעת מראש במדויק מהי עלות הפקת הפרסומת, וליהנות מסרטון איכותי ומושקע המביא לתוצאות הרצויות.