לברוא מציאות באמצעות אולפן וירטואלי

רוצים לצלם את האובייקט שלכם מול הטאג' מאהל באפס תקציב נסיעות? אין בעיה! אתם יכולים להשתמש בכול רקע שאתם רוצים אם תבחרו לצלם את אובייקט הצילום מול מסך ירוק.

הפקת סרטון וידאו בסטודיו או אולפן וירטואלי מצריכה הסרת הרקע הקיים עד שיהפוך לשקוף לחלוטין, והחדרת סצנה חדשה שמתרחשת מאחורי האובייקט המצולם – מה שלעתים קרובות אינו פשוט. לפוטושופ יש אמנם כלים שמאפשרים לחלץ את הרקע הקיים, אבל התוצאה רחוקה מלהיות מושלמת ויש גם צורך בתוספות שצריך לחבר למחשב כדי להשלים את העבודה.

לכן, נראה שהשיטה הטובה ביותר שקיימת היום היא אולפן ירוק, כלומר, צילום על גבי רקע של מסך ירוק. 

להרחבה בנושא אולפן ירוק - איך זה עובד? כנסו לכאן

טכנולוגיית המסך הירוק (greenscreen)

טכנולוגיית המסך הירוק, יחד עם אחיו המסך הכחול, מסתמכת על עיקרון מאוד פשוט: גוונים אלה לא נמצאים בגווני העור ולכן אפשר פשוט להחליף אותם בתמונה או בסצנה אחרת. הגוון שמיועד להחלפה עובר עיבוד ומשולב בתכנים שנלקחים ממצלמה או מסרטון וידיאו אחר. אפשר לבצע את ההחלפה גם במהלך ההפקה וגם אחריה.

כל אולפן וירטואלי עובד בשיטה דומה: כדי שהצלם יוכל להפריד באופן מלא בין הצבע של המסך הירוק שמשמש כרקע לצילום לבין הצבעים של האובייקט אותו מצלמים, הוא זקוק לרמה גבוהה של ניגודיות. כיוון שבגוף כמעט ולא מופיעים גוונים של כחול וירוק, אפשר להשתמש בצבעים אלה ולהיעזר בתוכנה שתחליף את גוון הרקע הירוק, בצבעים של הרקע שנבחר.

טכניקה זו נמצאת בשימושם של צלמי וידיאו כבר שנים וידועה בשם Chroma Key. אפשר לראות אותה בפעולה בכול ערב בחדשות כאשר החזאי או החזאית עומדים מול "מפה" ומספרים מה יהיה מזג האוויר בימים הקרובים. ה"מפה" שאליה הם מתייחסים לא באמת נמצאת שם מאחוריהם, זוהי גרפיקה נפרדת שמוכנסת באופן דיגיטלי לתוך השדה הירוק או הכחול שנמצא מאחורי החזאי/ת שבפיהם חדשות טובות או רעות.

על הקסם של המסך הירוק – עדות אישית

כריסטופר גריי, מחבר הספר Techniques for Beauty and Glamour Photography, מספר: "כאשר התחלתי להתנסות במסך ירוק, השתמשתי כרקע בבד מוסלין (סוג של בד כותנה דק) צבוע בצבע היעד. זה היה צבע כל כך מכוער שרק רציתי לארוז בקלות את ה"מסך הירוק" שלי כשלא יהיה בשימוש. מאז, מצאתי כל כך הרבה שימושים למסך הירוק עד שהחלטתי להתחייב: צבעתי את הקיר הירוק הראשון שלי. הוא מחריד, אבל מכניס כל כך הרבה כסף לסטודיו, שאני בשמחה משלים אתו"

באשר לגוון הירוק הרצוי, גריי מציין שיש אמנם כמה גוונים של ירוק (או כחול) שיכולים לעשות את העבודה – אבל עדיף לבחור בגוון שהוא כל כך מכוער עד שאי אפשר יהיה למצוא אותו בגווני העור או ברוב הבגדים.

לפי גריי, מסך ירוק יכול להיות בעל ערך רב לסטודיו. למשל, אם קיבלתם הזמנה מחברה לצלם את דיוקנאות המנהלים על רקע המשרד בו הם עובדים, עדיף לסחוב את כל הציוד למשרדי החברה רק פעם אחת, לתעד את המיקומים הטובים ביותר שישמשו כרקע לדיוקנאות וליצור קובץ של תמונות אלה, ואז לצלם את האנשים בנוחות של הסטודיו שלכם, תוך שימוש ברקע שהכנתם מראש, ומבלי להפריע לעבודה השוטפת במשרדי החברה.

רוצים שנברא לכם מציאות חדשה באמצעות אולפן וירטואלי? צרו איתנו קשר ונשמח להיות שותפים ביצירה זו

אולפן וירטואלי
אולפן וירטואלי